جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۸۲۳۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
صلاحی در نشست معاونان برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح کرد:

برنامه‌ریزی فرهنگی دشوار‌تر از ماموریت‌های عمرانی است

محمود صلاحی ضمن تأکید بر اهمیت برنامه ریزی گفت: موضوع برنامه‌ریزی در همه سازمان‌های پویا و هوشمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این در حالی است که برنامه‌ریزی موضوعات فرهنگی سخت‌تر از موضوعات عمرانی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست جلسه معاونان برنامه‌ریزی مناطق با حضور محمود صلاحی، رئیس؛ سعید گلشناس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه و معاونان برنامه‌ریزی مناطق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نیمروز دوشنبه 19 مرداد برگزار شد.

محمود صلاحی در این نشست درباره اهمیت برنامه‌ریزی گفت: موضوع برنامه‌ریزی در همه سازمان‌های پویا و هوشمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و محوریت جدی سازمان‌های پیشرو است. قوه عاقله هر سازمانی باید بخش برنامه‌ریزی باشد و این در حالی است که برنامه‌ریزی فرهنگی سخت‌تر از موضوعات عمرانی است.

وی با اشاره به محدود نبودن جلوه‌های فرهنگی و هنری گفت: جلوه‌های فرهنگی به وسیله هنر شناسانده می‌شود و استمرار می‌یابد. تاریخ فرهنگی، میراث فرهنگی و جغرافیای فرهنگی از جمله موضوع‌های پیچیده در مقوله فرهنگ است. گاهی برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه‌ها انجام می‌شود اما استمرار نمی‌یابد. نمونه آن برنامه خوب «مادران چشم به راه» بود که حتی استمرار داشتن یا نداشتن آن مشخص نیست.

وی افزود: سازمانی که 20 سال مشغول فعالیت است، اگر محلی برای انتقال تجربه افراد به سیستم بود، برنامه‌های خیلی خوبی ارائه می‌داد. در اینجا، سیستم کارهایش را به افراد داده است ولی افراد ایده‌هایشان را به سیستم ارائه نداده‌اند. در حالی که این عملکرد، سبکی هوشمندانه در سیستم سازمانی نیست.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: دامنه برنامه‌ریزی بسیار وسیع است. برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای عمل کند که در کارها نقطه تأثیرگذار و اثربخش را پیدا کند. 

در ادامه این نشست غفاری، رئیس واحد ارزیابی عملکرد مدیریت طراحی سازمان فرهنگی هنری درباره معیارهای ارزیابی پیش از اجرا سخن گفت. او با ارائه نمودارهای مختلف آمارهای کلی برنامه‌های سازمان را در حوزه تناسب قالب و محتوای برنامه‌ها، خلاقیت در قالب و شیوه اجرای برنامه، خلاقیت و تناسب در عنوان برنامه، مزیت رقابتی و برندسازی برنامه، انطباق عنوان برنامه با اهداف برنامه، تناسب تعداد اجرا با اهداف برنامه، میزان تناسب قالب و مخاطب برنامه، میزان توجه به نیاز متعالی مخاطب، پیش‌بینی استفاده از روش‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی موثر، توزیع مناسب بودجه در برنامه، زمان‌بندی مناسب در برنامه، قابلیت دریافت محتوای برنامه برای مخاطب هدف، هم‌راستایی برنامه با سایر برنامه‌های مرکز، عدم تناقض با برنامه‌های فرهنگی نهادهای مشابه و... را برای معاونان حاضر در جلسه شرح داد.

سعید گلشناس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز گفت: انتظار ما آن است که چنین ارزیابی‌هایی را با کمترین خطا برای فصل زمستان انجام دهیم و از دستاورد حاصل از آن برای سال آینده استفاده کنیم.

این برنامه با تقدیر از سه معاون برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به پایان رسید.
نظر شما